Az egyoldalas weboldalak kb 10 éve elképesztően népszerűek voltak. Boldog-boldogtalan bemutatkozó egylapos webhelyet akart, függetlenül attól, hogy ez a felépítés szolgálta-e legjobban az adott vállalkozás üzleti célját vagy sem. Trendi volt, ráadásul gyorsan és olcsóbban elkészült, mint a többlapos üzleti honlapok. Ezek a varázsszavak éppen elég meggyőzőek voltak a kiadási oldalon ülőknek.

Igen ám, de ahogyan a trendek, úgy a felhasználói szokások és igényeik is sokat változtak az elmúlt évtizedben. Egyoldalas weboldalak ma már nem a divat miatt és nem a többlapos honlapok kiváltására készülnek, sokkal inkább a stratégia részét képzik.

Mikor jó választás az egyoldalas weboldal?

Még egy olyan egyszerű siteból, mint a „coming soon”, is lehet igényes és értékes oldalt készíteni. Nem kell arra várni, hogy a domainen elérhető legyen a kész, 10-20 oldalas webhely, hiszen releváns érdeklődőket anélkül is lehet szerezni.

A feliratkozókat, mintegy VIP csoportot, elsőkézből értesíteni lehet, ha elindult a site. Sőt, akár kedvezményes ajánlatot, exkluzív hozzáférést is ígérhetünk nekik bizonyos szolgáltatásokra vagy termékekre. Fontos, hogy a feliratkozókkal folyamatos legyen a kapcsolattartás, különben könnyen megfeledkeznek rólunk.

Az egyoldalas webhelyek legnépszerűbb csoportja a landing page. Számtalan fajtája létezik a márkaismertség-növelő kampányoktól egészen a sales oldalakig. Viszont ami közös bennük, hogy kizárólag időszakosan, egyetlen előre meghatározott célra készülnek.

Ez a cél lehet olyan hétköznapi, mint a lead generálás (pl. ingyenes csalival) ami tulajdonképpen bárki számára elérhető. Vagy olyan speciális, mint pl. egy zárt tanulói csoportra szabott upgrade lehetőség adott kurzus részvevőinek. Egy egyoldalas landing oldalt könyebb a keresőrobotok ízlésére szabni, illetve a marketinget szolgáló ügyes webdesignnal az oldalra tévedő látogatók figyelmét is egyenesen terelhetjük a cél felé.

A meghívó honlapokra idehaza inkább landing oldalként szoktak gondolni, pedig egy esküvői meghívónak ugyanúgy lehet helye a weben. Azoknak, akik nyitottak az online megoldásokra, egy ilyen egyoldalas weboldalon kezelhetik a vendéglistát, feltüntethetik a dress code-ot, a programot, a helyszínt és a parkolási lehetőségeket. Minden olyan fontos információt, ami gyakori kérdésként felmerülhet a meghívottakban. A ceremónia után pedig feltölthetik a fényképeket, amelyeket így bármelyik családtagjuk vagy barátjuk elérhet.

Ideális választás a brosúra vagy portfólió oldalhoz, esetleg online CV-hez is az egyoldalas weboldal. Az alapelv ugyanaz: legyen világos és lényegretörő a fogalmazás, az oldal legyen kreatív, és persze tartalmazza a kapcsolatfelvételi lehetőségeket.

Milyen szempontoknak feleljen meg egy egyoldalas weboldal?

  • A fő üzenet egyszerűen átadható.
  • Nem akarjuk, hogy a látogató az oldalaink között navigáljon. A konverzió felé akarjuk terelni.
  • Az oldalnak egyetlen konverziós célja van. (Online CV esetében a konverzió a kapcsolatfelvétel.)
  • A lényeges tudnivalók röviden, tömören megfogalmazhatóak – akár a kevésbé lényeges szakaszok átugrásával.

Milyen elemei vannak az egyoldalas weboldalnak?

Az egyoldalas weboldalnak nincs kötelező eleme: nagyjából ugyanazok a szekciók köszönnek rajta vissza, mint bármelyik klasszikus kezdőlapon – ezeket rögtön át is vesszük. Viszont amellett, hogy ügyelünk a webes konvenciókra, érdemes azt is megvizsgálni, hogyan lehetne-e (ha az üzleti cél lehetőséget ad rá egyáltalán) „megtörni” a bevett szokásokat, és ezáltal érdekesebb, szokatlanabb, az átlagostól eltérő útvonalon végigvezetni a látogatókat.

A cselekvésre ösztönzés nem maradhat ki az egyoldalas weboldalról

Egy landing oldal esetében egyértelmű, de egy „coming soon” vagy egy meghívó esetében már nem feltétlenül magától értetődő, hogy a call-to-action (azaz: a cselekvésre ösztönző) gombnak már az egyoldalas weboldal „tetején” meg kell jelennie. A legjobb, ha hajtás felett, a nyitóképernyőn találkozik vele a látogató.

Nem szabad arra hagyatkozni, hogy „úgyis legörget az oldal közepére / aljára, majd ott kattint”. A felhasználók többsége nem így viselkedik, szóval nem jó ötlet a weboldal végére rakni az első CTA gombot.

Felismerhetőség, azaz a branding

Attól, hogy a webhely egyetlen oldalból áll, az még nem jelenti azt, hogy kevesebb figyelmet kellene fordítani a tervezésére mint a nagytestvére esetében; az összecsapott weboldal agyoncsapja a stratégiát. Az egyoldalas weboldalon köszönjenek vissza a cég, a vállalkozás fő arculati elemei (logó, jellemző grafikák, színek, betűtípusok) és a fő szlogene.

Ki vagy kik állnak a vállalkozás mögött

Érdemes egy rövid szekciónyi helyet szánni az egyoldalas weboldalon a bemutatkozásnak. Fontos a rövid, lényegretörő fogalmazás – és az is inkább az ügyfél szempontjából legyen érdekes. Szinte róla szóljon, őt szólítsa meg.

A termék vagy szolgáltatás előnyeinek bemutatása

A fent említettek közül ennek a szekciónak a landing, illetve a „coming soon” oldalakon van jelentősége. A legjobb megoldás, ha a „kifogáskezelő” leírás mellett használunk vizuális elemeket is, pl. 1-2 perces short, cube videókat.

Amennyiben terméket vagy programot népszerűsítünk, szuper bizalomnövelő elemek lehetnek a videós, „így jutottam el a problémától a megoldásig” ügyféltörténetek. A felhasználók által készített termékfotók, képes before-after transzformációk.

Gyakori kérdések

Amolyan tömör összefoglalója mindannak, amit az egyoldalas weboldalon egyszer már kifejtettek, de a látogatók átsiklottak felette. Itt újra fel lehet sorolni a termék vagy szolgáltatás előnyeit: kinek való és kinek nem való. A hozzáférés idejét, az esetleges kizárási vagy önkéntes kilépési, elállási feltételeket, stb.

Az egyoldalas weboldal ellen szóló vélemények

Bármennyire is csábító az egyoldalas weboldalak egyszerűsége, azért nem árt tisztában lenni a hátulütőivel sem, amelyeket mérlegelni kell.

Fentebb már írtam, hogy az ilyen site-ok manapság nem divatból, sokkal inkább valamilyen stratégia mentén készülnek. Fontos a célmeghatározás, máskülönben hiába az egyszerűség és a gyors felépíthetőség, az egyoldalas weboldal kidobott pénz lesz.

Az egyoldalas weboldal ideiglenes

Előfordulhat, hogy egyoldalas portfólió weboldalunkat bloggal szeretnénk bővíteni, ami biztos jele annak, hogy kinőttük az egyoldalas elrendezést. Ilyen esetben érdemes áttérni az összetettebb, üzleti webhelyre.

Nehezen SEO-zható

Amíg egyetlen ajánlatra összpontosul az egyoldalas weboldal, és arra kell a tartalmi és technikai SEO-t megfeleltetni, addig nagyon jól lehet a keresőrobotokat „irányítani”. Viszont minél több kulcskifejezésre szeretnénk megfeleltetni a honlapunkat, annál nehezebb dolgunk van. Egy egylapos weboldal nem bír el akkora terjedelmű tartalmat, amire be lehetne szerkeszteni az összes releváns kulcsszót.

A végtelenbe nyúlhat

Aki mégis megpróbálja tartalommal dúsítani az egyoldalas weboldalát, könnyen azon kapja magát, hogy óriásira nyúlik a honlapja. Ez felhasználói oldalról abszolút nem szerencsés, mert szerencsétlen látogatónak elzsibbad a hüvelykujja, mire az oldal lényegi részéhez ér. Hosszabb weblapoknál egyébként is javasolt ún. horgonylinkeket (akár gombokon is) elhelyezni a tartalomban, hogy így szakaszos ugrást biztosítsunk a mobilról böngészőknek.

Lassú betöltés

A sok grafika és videó a betöltési idő lassulásával járhat, amit nemcsak a látogatók utálnak, de a keresőrobotok sem szeretik; ezek együtt pedig ártanak a rangsorolásnak. Minél hosszabb és tartalomdúsabb az egyoldalas weboldal, annál lassabban tölt be.

Egy egyoldalas weboldal a legjobban megtérülő beruházás, amit a jövődbe fektetsz!

Csapj le ma egy konzultációs időpontra, és néhány hét múlva birtokba veheted az egyik legfontosabb marketingcsatornád!

  • 1. Konzultáció
  • 2. Műhelymunka
  • 3. Weboldal építés
  • 4. Átadás és ünneplés

Foglalj egy 20 perces konzultációt és mesélj részletesen a projektedről. Itt kiderül, hogy tényleg erre a megoldásra van-e szükséged.

Ha landing vagy opt-in oldalt, webinár beharangozót, vagy csak egy rövid bemutatkozó oldalt szeretnél üzenetküldés, esetleg időpontfoglaló lehetőséggel, akkor egészen biztos, hogy a mini weboldal lesz a befutó.

A mini weboldal fix áras: 250 ezer forint (AAM).

Egy stratégiai workshoppal kezdünk, ahol átbeszéljük az oldal felépítését, céljait, illetve megvizsgáljuk, hogy mire vágynak mindennél jobban a vevőid. Ezután tisztázzuk az üzleti célt támogató vizuális irányt.

Ha mindezek megvannak, elkérem a végleges és korrektúrázott webszöveget és a márkaelemeidet (színpaletta, logó, grafikai elemek), valamint a képeket/videós anyagokat.

Nagyon fontos, hogy ezeket időre biztosítsd, mert csak akkor tudjuk elkezdeni a közös munkát, ha már minden anyag a rendelkezésünkre áll.

A mini weboldalad 2-4 hét alatt elkészül WordPress környezetben, Nexter témára, szem előtt tartva a marketing céljaidat.

Értékesítési oldalak, egyoldalas bemutatkozó weboldalak készítéséhez a Nexter Lite (ingyenes) verzióját fogjuk használni, hogy csak az után kelljen elköteleződnöd a builderrel, ha már készen állsz magasabb szintre kapcsolni a vállalkozásod digitális jelenlétét. Ezzel is szeretnélek megkímélni attól, hogy szükségtelen kiadásokba verd magad.

Kb. 2-4 hét múlva már birtokba is veheted a saját mini weboldaladat, amely vonzza az ideális ügyfeledet.

A projekt lezárásaként ráadásul személyre szabott webes képzést kapsz (kizárólag az elkészült mini weboldalra vonatkozóan!), hogy könnyen kezelhesd a saját honlapod. Hurrá!

Vevőszerző weboldal és honlap tervezés a Bandita webdesignnál

Tetszett ez a bejegyzés? Szívesen olvasnál még hasonlókat?

blogcikk értesítési lista