Van egy szuperértékes szolgáltatásod, amiről biztosan tudod, hogy bőven volna rá érdeklődés, de a weboldalad mégsem teljesíti be azt a vevőszerző funkciót, amit vártál tőle. Már órákat öltél bele a színek, a betűtípus és a képek válogatásába, mert szinte az összes Instagram-poszt arról akar meggyőzni, ezt így kell csinálni, ettől lesz több ügyfeled.

Bocs, hogy ezt kell mondanom, de a fityfenét!

Az analitikákból pontosan látod, hogy megérkezik a látogató a honlapodra, de a potenciális ügyfelek valahogy sosem írnak, nem érdeklődnek. Csak szétnéznek és szó nélkül továbbállnak.

Mielőtt teljesen magadba temetkeznél, hadd nyugtassalak meg, hogy a probléma nem veled van, és valószínűleg nem is a szolgáltatásoddal! A dolog sokkal egyszerűbb: a weboldalad első, legfontosabb része, a nyitóképernyő, illetve hajtás feletti rész (vagy angolul a hero section – ha szeretnél példákat keresni a weben, akkor ezzel a keresőszóval próbálkozz) nem elég meggyőző.

Miért? Mert hiányzik róla az a 4 vagy 5 kulcselem, ami valójában érdekelné a látogatód, amikor megérkezik a honlapodra.

Címsor, vagy headline a nyitóképernyőn

Ez az egyik legfontosabb szöveg a képernyőn. Mivel egy kb. 3-5 mp-es időablakban kell gondolkodod – igen, a legtöbb látogatód addig képes figyelni a weben, mint egy aranyhal memóriája -, ezért a címsornak néhány szóban össze kell foglalnia a szolgáltatásod előnyét, vagy a legfőbb problémát, amit megoldasz.

Használj erős, cselekvésre ösztönző szavakat, és mutass rá a szolgáltatásod értékére, egyediségére!

Ne azt írd: „Pál vagyok, marketing tanácsadó.”

Inkább írd azt: Növeld +30%-kal az email feliratkozóid számát egy hónap alatt – tolakodó vagy tukmáló hirdetések nélkül!

Kísérőszöveg, vagy subheadline a nyitóképernyőn

Ez a cím alatt található rövidebb szöveg, amely tulajdonképpen folytatja a címsor gondolatát és kiegészíti azt. A célja a címsorban tett ígéret megerősítése úgy, hogy a látogatód megbizonyosodjon róla: te volnál az, aki végre megoldást kínálhat a problémájára.

Ráerősíthetsz, hogy egészen pontosan kiknek szól a weboldalad (vagyis a szolgáltatásod). Említs meg 1-2 kulcsfontosságú elemet a módszeredből, vagy konkretizáld a célközönséget (pl. „olyan kisvállalkozásoknak, akiknek kevés idejük van”).

Ügyelj arra is, hogy lehetőség szerint a kísérőszövegbe (de amúgy a címsorba is) belecsempéssz egyet-egyet a kulcsszavaidból. Ha a szolgáltatásod lokális, akkor könnyebb dolgod van: egyszerűen írd ki a település nevét.

A fő üzenetednek a következőket kell tartalmaznia:

  • Írd le, hogy ki vagy
  • Foglald össze, mit csinálsz és/vagy mit kínálsz
  • Mutasd be, miért kellene a látogatódnak elköteleződnie az ajánlatod mellett
  • Hitelességet és bizalmat teremteni garanciákkal
  • Segíts a látogatódnak gyorsan eldönteni, hogy a szolgáltatásod hasznos lesz-e számára

Fontos azt is hozzátenni, hogy a fő üzenet nem reklám! Egyszerűen csak mutasd meg a látogatónak, hogy mit nyerhet a segítségeddel.

A cikk az Instagram-poszt után folytatódik

Elsődleges CTA a nyitóképernyőn

Az elsődleges call-to-action, azaz elsődleges cselekvésre ösztönző gomb, egyenesen vezesse el a látogatót a megfogalmazott ajánlat eléréséhez! Ha a honlapod elsődleges üzleti célja az online időpontfoglalás, akkor a gomb irányítson a naptáradhoz. Ha a szolgáltatásaidra hívod fel a figyelmet, akkor a gomb a szolgáltatások oldalára vezessen el – és így tovább.

Használj egyértelmű gombfeliratokat, mint a „foglalj időpontot egy ingyenes felfedezőhívásra!” (ez egy űrlaphoz fog vezetni.) Méretével és színével (a jó ízlés határain belől) pedig tűnjön ki minden elem közül! Szinte “kiabáljon” azért, hogy a látogatód rákattintson.

Ne azt írd a gombra: „Kattints ide” vagy „Tovább”

Inkább írd azt: „Kérd az ingyenes stratégiádat!”, „Foglalj 15 perces konzultációt!”

Másodlagos CTA a nyitóképernyőn

Ez egyfajta mentőöv, arra az esetre, ha valaki még nem áll készen igénybe venni a szolgáltatásodat, vagy több infóra / gondolkodási időre van szüksége, mielőtt kapcsolatba lépne veled. Akkor is lehet létjogosultsága egy másodlagos call-to-actionnek, ha amúgy az elsődleges gombon egy ingyenes cuccot kínáltál fel.

Másodlagos CTA lehet pl. egy ingyenes kvíz vagy teszt, aminek a végén megmutatod, melyik szolgáltatásod lenne a megfelelő az ő problémájára.

Vizuális elemek – kép, videó a nyitóképernyőn

Egy látványos háttérképre vagy videóra mindenképpen szükséged lesz a nyitóképernyőn. Ha kisvállalkozó vagy és személyes szolgáltatást nyújtasz, akkor a saját, profi fotód lesz itt a legjobb választás.

Az is jó választás, ha olyan képet használsz, ami illusztrálja azt a vágyott állapotot, amire egyébként a szolgáltatásod megoldást kínál. Olyan képet keress, ami támogatja az üzenetedet és bizalmat ébreszt.

Tipp: Kozmetikai szolgáltatóknál gyakran belefutok, hogy fájdalmas(nak látszó) kezelésekről töltenek fel nyitóképet vagy videót. Ezt inkább nem javasolnám – amúgy az oldalon seholsem, de nyitóképként pláne nem -, nehogy elriaszd vele a még bizonytalan vendégeket.

Tehát: mi való egy ütős nyitóképernyőre?

✅ Címsor, ami egyetlen mondatban eredményt ígér

✅ Egyedi módszer vagy garancia a kísérőszövegben

Saját fotó vagy videó

✅ Egyértelmű, értéket nyújtó CTA gombok

Vevőszerző weboldal és honlap tervezés a Bandita webdesignnál

Tetszett ez a bejegyzés? Szívesen olvasnál még hasonlókat?

blogcikk értesítési lista