Tartalomjegyzék, ha csak a lényeg érdekel
Van egy szuperértékes szolgáltatásod, amiről biztosan tudod, hogy bőven volna rá érdeklődés, de a weboldalad mégsem teljesíti be azt a vevőszerző funkciót, amit vártál tőle. Már órákat öltél bele a színek, a betűtípus és a képek válogatásába, mert szinte az összes Instagram-poszt arról akar meggyőzni, ezt így kell csinálni, ettől lesz több ügyfeled.
Bocs, hogy ezt kell mondanom, de a fityfenét!
Az analitikákból pontosan látod, hogy megérkezik a látogató a honlapodra, de a potenciális ügyfelek valahogy sosem írnak, nem érdeklődnek. Csak szétnéznek és szó nélkül továbbállnak.
Mielőtt teljesen magadba temetkeznél, hadd nyugtassalak meg, hogy a probléma nem veled van, és valószínűleg nem is a szolgáltatásoddal! A dolog sokkal egyszerűbb: a weboldalad első, legfontosabb része, a nyitóképernyő, illetve hajtás feletti rész (vagy angolul a hero section – ha szeretnél példákat keresni a weben, akkor ezzel a keresőszóval próbálkozz) nem elég meggyőző.
Miért? Mert hiányzik róla az a 4 vagy 5 kulcselem, ami valójában érdekelné a látogatód, amikor megérkezik a honlapodra.
Címsor, vagy headline a nyitóképernyőn
Ez az egyik legfontosabb szöveg a képernyőn. Mivel egy kb. 3-5 mp-es időablakban kell gondolkodod – igen, a legtöbb látogatód addig képes figyelni a weben, mint egy aranyhal memóriája -, ezért a címsornak néhány szóban össze kell foglalnia a szolgáltatásod előnyét, vagy a legfőbb problémát, amit megoldasz.
Használj erős, cselekvésre ösztönző szavakat, és mutass rá a szolgáltatásod értékére, egyediségére!
Ne azt írd: „Pál vagyok, marketing tanácsadó.”
Inkább írd azt: Növeld +30%-kal az email feliratkozóid számát egy hónap alatt – tolakodó vagy tukmáló hirdetések nélkül!
Kísérőszöveg, vagy subheadline a nyitóképernyőn
Ez a cím alatt található rövidebb szöveg, amely tulajdonképpen folytatja a címsor gondolatát és kiegészíti azt. A célja a címsorban tett ígéret megerősítése úgy, hogy a látogatód megbizonyosodjon róla: te volnál az, aki végre megoldást kínálhat a problémájára.
Ráerősíthetsz, hogy egészen pontosan kiknek szól a weboldalad (vagyis a szolgáltatásod). Említs meg 1-2 kulcsfontosságú elemet a módszeredből, vagy konkretizáld a célközönséget (pl. „olyan kisvállalkozásoknak, akiknek kevés idejük van”).
Ügyelj arra is, hogy lehetőség szerint a kísérőszövegbe (de amúgy a címsorba is) belecsempéssz egyet-egyet a kulcsszavaidból. Ha a szolgáltatásod lokális, akkor könnyebb dolgod van: egyszerűen írd ki a település nevét.
A fő üzenetednek a következőket kell tartalmaznia:
- Írd le, hogy ki vagy
- Foglald össze, mit csinálsz és/vagy mit kínálsz
- Mutasd be, miért kellene a látogatódnak elköteleződnie az ajánlatod mellett
- Hitelességet és bizalmat teremteni garanciákkal
- Segíts a látogatódnak gyorsan eldönteni, hogy a szolgáltatásod hasznos lesz-e számára
Fontos azt is hozzátenni, hogy a fő üzenet nem reklám! Egyszerűen csak mutasd meg a látogatónak, hogy mit nyerhet a segítségeddel.
A cikk az Instagram-poszt után folytatódik
Elsődleges CTA a nyitóképernyőn
Az elsődleges call-to-action, azaz elsődleges cselekvésre ösztönző gomb, egyenesen vezesse el a látogatót a megfogalmazott ajánlat eléréséhez! Ha a honlapod elsődleges üzleti célja az online időpontfoglalás, akkor a gomb irányítson a naptáradhoz. Ha a szolgáltatásaidra hívod fel a figyelmet, akkor a gomb a szolgáltatások oldalára vezessen el – és így tovább.
Használj egyértelmű gombfeliratokat, mint a „foglalj időpontot egy ingyenes felfedezőhívásra!” (ez egy űrlaphoz fog vezetni.) Méretével és színével (a jó ízlés határain belől) pedig tűnjön ki minden elem közül! Szinte “kiabáljon” azért, hogy a látogatód rákattintson.
Ne azt írd a gombra: „Kattints ide” vagy „Tovább”
Inkább írd azt: „Kérd az ingyenes stratégiádat!”, „Foglalj 15 perces konzultációt!”
Másodlagos CTA a nyitóképernyőn
Ez egyfajta mentőöv, arra az esetre, ha valaki még nem áll készen igénybe venni a szolgáltatásodat, vagy több infóra / gondolkodási időre van szüksége, mielőtt kapcsolatba lépne veled. Akkor is lehet létjogosultsága egy másodlagos call-to-actionnek, ha amúgy az elsődleges gombon egy ingyenes cuccot kínáltál fel.
Másodlagos CTA lehet pl. egy ingyenes kvíz vagy teszt, aminek a végén megmutatod, melyik szolgáltatásod lenne a megfelelő az ő problémájára.
Vizuális elemek – kép, videó a nyitóképernyőn
Egy látványos háttérképre vagy videóra mindenképpen szükséged lesz a nyitóképernyőn. Ha kisvállalkozó vagy és személyes szolgáltatást nyújtasz, akkor a saját, profi fotód lesz itt a legjobb választás.
Az is jó választás, ha olyan képet használsz, ami illusztrálja azt a vágyott állapotot, amire egyébként a szolgáltatásod megoldást kínál. Olyan képet keress, ami támogatja az üzenetedet és bizalmat ébreszt.
Tipp: Kozmetikai szolgáltatóknál gyakran belefutok, hogy fájdalmas(nak látszó) kezelésekről töltenek fel nyitóképet vagy videót. Ezt inkább nem javasolnám – amúgy az oldalon seholsem, de nyitóképként pláne nem -, nehogy elriaszd vele a még bizonytalan vendégeket.
Tehát: mi való egy ütős nyitóképernyőre?
✅ Címsor, ami egyetlen mondatban eredményt ígér
✅ Egyedi módszer vagy garancia a kísérőszövegben
✅ Saját fotó vagy videó
✅ Egyértelmű, értéket nyújtó CTA gombok
Tetszett ez a bejegyzés? Szívesen olvasnál még hasonlókat?
blogcikk értesítési lista