
Bonibo
A Bonibo egy teljesen új szereplő a kisállat-felszerelések piacán, akik üzletükkel és webshopjukkal szeretnének üde színfolt lenni a nagyáruházak mellett. Célcsoportjuk a kisállattartók, akik az aranyhalaktól a nagytestű kutyákig bármilyen állatot a szívükbe fogadnak és családtagként kezelnek. Nemcsak arculatra volt szükségük az induláshoz, hanem egy feliratkozókat gyűjtő (ún. opt-in) oldalra is.
Szeretnének egy olyan arculatot, ami megkülönbözteti őket a piacon a Freshnapftól és AlphaZootól. Játékos nevet akartak, ami könnyen megjegyezhető. Ehhez ugyanilyen megjelenést szeretnének.
Grafikus logó egy kis könnyedséggel
Annak érdekében, hogy az arculat merőben újító és megkülönböztethető legyen a fent említett nagy márkáktól, a Bonibónak két kikötése volt:
- Ne legyen a logóban állat,
- Grafikus logó legyen (tehát ne csak feliratból álljon).
A logótervezés során fontos volt, hogy annak üzenete kis méretben és egy színben használva se sérüljön. Főleg azért, mert az ügyfél elsősorban feketében fogja használni, néha pedig fehérben.
A logónak 3 verziója készült:
- fekvő változat kiegészítő szöveggel a márka neve alatt
- álló változat, kiegészítő szöveg nélkül
- és egy grafika a webes felhasználás miatt.
A felirathoz egy játékos, kerekded betűcsaládra esett a választás, ami jól harmonizál a grafikában megjelenő integető manccsal.
Feliratkozás a hasznos tartalomért
Az opt-in page gyakorlatilag a landing page (landoló oldal) egyik fajtája. Egyetlen célja van, mégpedig e-mail címeket gyűjteni valamilyen értékes, releváns, ingyenes “csalitérméken” keresztül. A recept viszonylag egyszerű: kell egy jó termék, egy ütős cím és néhány meggyőző mondat, ami szájbarágja a látogatónak, hogy miért lesz neki jó, ha letölti.
Mi lehet csalitermék?
✅ E-book
✅ Csekklista
✅ Videós útmutató
✅ Azonnal felhasználható tudásanyagok
✅ Nyomtatható anyagok (pl. étkezéstervező, edzésnaptár)
A Bonibo „csalija” egy olyan e-book, amiben állatorvosok a hörcsögtől a dán dogig sorra veszik a leggyakoribb háziállatokat, hogy hasznos szőrápolási és etetési tudnivalóval lássák el a gondos gazdikat.
Az e-bookhoz nem kell mást tennie az érdeklődőknek, mint feliratkozni, majd az e-mailből letölteni a kiadványt. Eltérően a sales oldalaktól, az opt-in már rögtön a nyitókép után konverzióra (ebben az esetben feliratkozásra) ösztönzi a látogatót, és csak később fejti ki az e-mailben várható e-book előnyeit.
Két bizalmi elem került az oldalra: a kiadvány összeállításában segédkező állatorvosok és kutyakozmetikus bemutatása, valamint a letöltők véleményei.
Az oldalt a feliratkozásra történő ösztönzés zárja.