Új projektekre a konzultáció és az árajánlatkérés folyamatos, azonban kérlek vedd figyelemben, hogy elfogadott ajánlat esetén a közös munkánkat legkorábban 2024 áprilistól tudom vállalni. Köszönöm a megértésedet!

Alkosd meg a weboldalad és webshopod ideális ügyfelét

Szerezd meg a weboldaladdal a tökéletes ügyfeleket!

Egyetlen rosszabb dolgot tudok elképzelni vállalkozóként annál, ha éppen nincs ügyfél, és az a rossz ügyfél… 😫

Webdesignerként már segíthettem néhány vállalkozónak a honlapépítésben és tanácsadásban, szóval biztosan állíthatom: a legtöbb induló kisvállalkozó ezért vonzza szinte mágnesként a rossz ügyfeleket, mert nem meri szelektálni az érdeklődőket. Örülnek, hogy valaki érdeklődik a termékük/szolgáltatásuk iránt, ezért minden elébük kerülő lehetőséget megragadnak. Sőt, a hirdetéseikkel is egyszerre akarnak megszólítani mindenkit, hogy valaki/bárki vegye meg a terméküket.

De biztos, hogy az ügyfélszerzésnek ez az egyetlen módja? Persze, hogy nem. Igazából ez a legrosszabb módja.

Ha most megkérdezném tőled, hogy neked ki az ideális ügyfeled, mit válaszolnál? Olyan válasz nincs, hogy bárki. Ha mindenkihez beszélsz a weben, senki sem fogja meghallani, amit mondasz.

Ebben a blogcikkben az álomügyfeled avatárját segítek megalkotni, akit tulajdonképpen nemcsak a webes stratégiádban alkalmazhatsz, hanem az Instagram kommunikációdban is előveheted. Nem kell mást tenned, mit fogni egy papírt és egy ceruzát, majd a következő pár kérdés mentén elképzelni egy olyan személyt, akivel szívesen dolgoznál együtt. Ő a célcsoportod egy kis szelete: a tökéletes vásárlód, a hűséges megrendelőd, aki továbbviszi a márkád jó hírnevét. Elképesztően hangzik, igaz?

Tények a tökéletes ügyfélről

  • Mi a neve a tökéletes ügyfelednek?
  • Hány éves, és hol él?
  • Mi a foglalkozása, vagy az iskolai végzettsége?
  • Magas vagy alacsony a jövedelme?
  • Mi a családi állapota? Vannak gyerekei? (A szolgáltatásod szempontjából ezek is lényeges információk lehetnek.)

Az ügyfél személyisége

A következőkből válassz 2-3 tulajdonságot, ami leginkább jellemző az álomügyfeledre! Kitalálhatsz további személyiségtípusokat is, ha szeretnél.

  • kalandvágyó
  • analítikus
  • gyermekszerető
  • előkelő
  • logikus gondolkodású
  • rámenős
  • barátságos
  • fontoskodó
  • határozott
  • divatos
  • anyatípus
  • félelmet nem ismerő
  • szerény
  • megfontolt
  • érzelgős
  • szereti a rendet
  • introvertált
  • csapatjátékos
  • kockázatvállaló
  • elfoglalt
  • aktív

Ami a tökéletes ügyfeledet érdekli

  • Milyen céljai vannak a következő 1-5 évre?
  • Kik inspirálják és mi motiválja a mindennapokban?
  • Árérzékeny? A minőséget vagy az egyszerűséget keresi?
  • Elégedett azzal, ahol jelenleg tart az életében/vállalkozásában?
  • Mik a legnagyobb problémái, elakadásai?
  • Mi a vágya? Hová szeretne eljutni, elérni?
  • Ha a pénz nem lenne számára akadály, milyen problémáját szeretné először megoldani?

Mivel egészítheted még ki a tökéletes ügyfél avatárját?

Pár plusz kérdés, ami segíthet.

  • Honnan tájékozódik? Milyen weboldalakat néz rendszeresen?
  • Kiket követ a közösségi médiában?
  • Mi a kedvenc márkája és miért?
  • Mit csinál a szabadidejében?

Ez a lista abban segít neked, hogy életszerű tulajdonságokkal ruházd fel álmaid ügyfelét. Nem fiktív személyként fogsz rá gondolni, aki részben a saját személyiségedet örökölné, részben pedig egy mesebeli lény. Valódi emberi tulajdonságai lesznek, ezáltal könnyebben tudsz hozzá beszélni akár a honlapod szövegét gondozod, akár új social media posztot kell szerkesztened.