
Szerezd meg a weboldaladdal a tökéletes ügyfeleket!
Egyetlen rosszabb dolgot tudok elképzelni vállalkozóként annál, ha éppen nincs ügyfél, és az a rossz ügyfél… 😫
Webdesignerként már segíthettem néhány vállalkozónak a honlapépítésben és tanácsadásban, szóval biztosan állíthatom: a legtöbb induló kisvállalkozó ezért vonzza szinte mágnesként a rossz ügyfeleket, mert nem meri szelektálni az érdeklődőket. Örülnek, hogy valaki érdeklődik a termékük/szolgáltatásuk iránt, ezért minden elébük kerülő lehetőséget megragadnak. Sőt, a hirdetéseikkel is egyszerre akarnak megszólítani mindenkit, hogy valaki/bárki vegye meg a terméküket.
De biztos, hogy az ügyfélszerzésnek ez az egyetlen módja? Persze, hogy nem. Igazából ez a legrosszabb módja.
Ha most megkérdezném tőled, hogy neked ki az ideális ügyfeled, mit válaszolnál? Olyan válasz nincs, hogy bárki. Ha mindenkihez beszélsz a weben, senki sem fogja meghallani, amit mondasz.
Ebben a blogcikkben az álomügyfeled avatárját segítek megalkotni, akit tulajdonképpen nemcsak a webes stratégiádban alkalmazhatsz, hanem az Instagram kommunikációdban is előveheted. Nem kell mást tenned, mit fogni egy papírt és egy ceruzát, majd a következő pár kérdés mentén elképzelni egy olyan személyt, akivel szívesen dolgoznál együtt. Ő a célcsoportod egy kis szelete: a tökéletes vásárlód, a hűséges megrendelőd, aki továbbviszi a márkád jó hírnevét. Elképesztően hangzik, igaz?
Tények a tökéletes ügyfélről
- Mi a neve a tökéletes ügyfelednek?
- Hány éves, és hol él?
- Mi a foglalkozása, vagy az iskolai végzettsége?
- Magas vagy alacsony a jövedelme?
- Mi a családi állapota? Vannak gyerekei? (A szolgáltatásod szempontjából ezek is lényeges információk lehetnek.)
Az ügyfél személyisége
A következőkből válassz 2-3 tulajdonságot, ami leginkább jellemző az álomügyfeledre! Kitalálhatsz további személyiségtípusokat is, ha szeretnél.
- kalandvágyó
- analítikus
- gyermekszerető
- előkelő
- logikus gondolkodású
- rámenős
- barátságos
- fontoskodó
- határozott
- divatos
- anyatípus
- félelmet nem ismerő
- szerény
- megfontolt
- érzelgős
- szereti a rendet
- introvertált
- csapatjátékos
- kockázatvállaló
- elfoglalt
- aktív
Ami a tökéletes ügyfeledet érdekli
- Milyen céljai vannak a következő 1-5 évre?
- Kik inspirálják és mi motiválja a mindennapokban?
- Árérzékeny? A minőséget vagy az egyszerűséget keresi?
- Elégedett azzal, ahol jelenleg tart az életében/vállalkozásában?
- Mik a legnagyobb problémái, elakadásai?
- Mi a vágya? Hová szeretne eljutni, elérni?
- Ha a pénz nem lenne számára akadály, milyen problémáját szeretné először megoldani?
Mivel egészítheted még ki a tökéletes ügyfél avatárját?
Pár plusz kérdés, ami segíthet.
- Honnan tájékozódik? Milyen weboldalakat néz rendszeresen?
- Kiket követ a közösségi médiában?
- Mi a kedvenc márkája és miért?
- Mit csinál a szabadidejében?
Ez a lista abban segít neked, hogy életszerű tulajdonságokkal ruházd fel álmaid ügyfelét. Nem fiktív személyként fogsz rá gondolni, aki részben a saját személyiségedet örökölné, részben pedig egy mesebeli lény. Valódi emberi tulajdonságai lesznek, ezáltal könnyebben tudsz hozzá beszélni akár a honlapod szövegét gondozod, akár új social media posztot kell szerkesztened.