2020.05.06.

Miért jobb a weboldal, mint a céges Facebook-oldal?

Főleg kisebb cégekre, egyéni vállalkozókra jellemző, hogy az online jelenlét kimerül egy Facebook-oldalban. Kezdetben persze ez is éppen elegendő lehet, de ahogy növekedni kezd az ügyfélkör, úgy bővülnek a kampányok is, és egyre átláthatatlanabb lesz a közösségi oldal. Hoztam pár pro és kontra érvet a céges Facebook-oldalakra, és összeírtam néhány indokot, hogy miért éri meg hosszú távon üzleti weboldalba fektetni.

A kezdő vállalkozók közül még most is sokan esnek abba a hibába, hogy azért nem mernek, vagy nem akarnak saját weboldalt készíttetni, mert túl drágának gondolják. Holott nem érdemes garasoskodni, ha van keret a weboldal készítésre. Az "ingyen weboldalt" kínáló honlapokat pedig jobb messziről elkerülni, bármilyen kecsegtetően is hangzik egy ilyen ajánlat. Ennek buktatóiról egy korábbi posztban írtam.

Aki nincs fent, nem is létezik

Az "ingyen" weboldalnál egy fokkal jobb megoldás a Facebook-oldal, főleg induló, kis tőkével rendelkező vállalkozóknak. Egy céges Facebook-oldalnak rengeteg előnye van, amelyek rövid távon a vállalkozás beindítását szolgálják, de idővel a kicsik is kinövik a funkcióit.

Egy Facebook-oldal tehát nem helyettesíthet egy profi weboldalt, inkább csak kiegészíti azt. De miért nem elég egy cégnek a Facebook-oldal?

Érvek az üzleti Facebook-oldal mellett:

Bárki ingyen regisztrálhatja a vállalkozását, a kiegészítő lehetőségek pedig segítenek eligazodni az alapbeállításokban. Statisztikákon követhetőek az elérések, az oldalkedvelések és -látogatások száma, illetve könnyen el lehet indítani az első hirdetéseket, a népszerű bejegyzések kiemelését.

Nem kell külön foglalkozni a reszponzív (mobil, tablet, asztali gép) megjelenéssel, hiszen ez a Facebook alapbeállításával már eleve megvan.

A látogatók összefoglalót kaphatnak az alapszolgáltatásokról, árakról, nyitvatartásról, elérhetőségekről, stb.

Ügyes social media marketinggel nem egyoldalú a kommunikáció, hiszen a látogatók közvetlen visszacsatolást adhatnak a nekik tetsző tartalmakról. Sőt, zárt csoportok is indíthatóak, amelyek értékesítési szempontból igen hasznosak lehetnek.

Ellenérvek, amiért nem jó csak a Facebookra támaszkodni:

Ha nincs social media stratégia, rendszeresen frissülő tartalom és kampányok, nincs elég interakció, akkor a Facebook idővel a követők közül sem mindenkinek jeleníti meg a friss bejegyzéseket.

Bárki nyilvános negatív értékelést adhat a cégnek, még akkor is, ha annak nincs valóságalapja. (A törlésre vonatkozóan a Facebooknak saját szabályzata van.)

A céges Facebook-oldal nem egyedi, ezért nem lehet bármilyen funkcióval ellátni.

A bejegyzéseket (és az oldalt) csak azok követhetik, akik regisztrált felhasználók.

Aki több követőt, lájkolót szeretne, idővel muszáj hirdetést feladnia. A célzott hirdetésekért pedig fizetni kell, akárcsak a kiemelt bejegyzésekért, amelyekkel többek között a már meglévő követőket lehet visszacsábítani az oldalra.

Egy profi weboldal a vállalkozás arca

A céges Facebook-oldal ideig-óráig elegendő lehet tehát egy induló vállalkozásnak, de aki fejlődni, márkát építeni szeretne, ne elégedjen meg ennyivel. Egy jó weboldal a cég arca, és nagyon nem mindegy, hogy ki, milyen oldalát mutatja a nyilvánosság felé.

A profi weboldalon a vállalkozás teljes szolgáltatási palettája felsorakozik. A böngészők számára azonnal kiderül, hogy milyen céggel van dolguk, ki vagy kik állnak a honlap mögött, milyen aktuális kampányok futnak. A látogatók figyelme akciógombokkal, menürendszerrel vezethető, így könnyebb eljuttatni őket a vásárlásig.

A jó webszöveg és a képes tartalom nemcsak a figyelmet képes irányítani, hanem tudatos keresőoptimalizással idővel a Google keresőjében is képes lesz helytállni. Minőségi tartalommal ingyen lehet látogatókból ügyfeleket szerezni.

A weboldal keresőoptimalizálása azért is fontos, mert kitartó munkával mindig egy lépéssel a konkurencia előtt lehet járni. Egy blog például kiváló lehetőség arra, hogy folyamatosan friss, keresőbarát tartalom jelenjen meg a honlapon.

A jó weboldal egyedi, vagyis minden olyan funkciót tartalmaz, amelyre a vállalkozásnak szüksége van. Online időpontfoglalás, kapcsolati űrlap, e-mail feliratkozás, és még lehetne sorolni. Ezek mind-mind abban segítenek, hogy ne csak látogatók, hanem vásárlók/ügyfelek érkezzenek a honlapra.

Összefoglalva tehát, a céges Facebook-oldal (és minden más közösségi oldal) arra szolgál, hogy támogassa a vállalkozást, de aki profi online megjelenésre vágyik, ne a social médiától várja a csodát! Igenis, aki komolyan veszi önmagát és a vállalkozását, idővel fektessen be egy saját weboldalba. A közösségi oldalak kötetlenebb kommunikációt tesznek lehetővé, bizalmat és kapcsolatokat építhetnek, de elsősorban nem eladnak.

Mindezek fényében te hogy döntesz? Maradsz a Facebookon, vagy elindítod végre a saját weboldaladat?

Vissza a blogra