
Hogyan találnak rá a termékemre a weben?
A webshop kategóriák és a kategóriafa kialakítása után beszéljünk a termékekről, és arról, miért kiemelten fontos azok helyes (technikai SEO szempontból is megfelelő) elnevezése.
A termékek neve ne legyen túl hosszú, de lehetőség szerint ne használj egyszavas neveket. Max. 80-100 karakteres terméknevekre törekedj, és kerüld a speciális karaktereket.
A terméknév legyen beszédes, de ne hosszú
Mindig törekedj arra, hogy a név jól körülírja az adott terméket és használj beszédes, max. 80-100 karakteres termékneveket. Ha erre odafigyelsz, csökkentheted a lepattanási arányt, és biztos lehetsz benne, hogy elsősorban olyan érdeklődők érkeznek a webshopodba, akik konkrétan a te árudat, vagy ahhoz nagyon hasonló terméket keresnek.
Hogyan lehet egy terméknév leíró és rövid egyszerre? Ezt a három példát egy hírlevélben olvastam valamikor, és azóta sem sikerült ennél szemléletesebb mintát kitalálnom. Szóval, egy ruházati shopban ilyenek lennének a leíró terméknevek:
- mintás v nyakú férfi póló
- pamut karcsúsított női felső
- színes csipkés női blúz
Olyan terméknevekben érdemes gondolkodni tehát, amire a legnagyobb valószínűséggel keresnek az emberek.
Speciális esetek speciális karakterek nélkül a webshopban
Mi a helyzet akkor, ha szeretnél paramétereket megjeleníteni a termék nevében? Tipikus eset, ha tartozékokkal kereskedsz, mondjuk kávégép-alkatrészekkel, ahol fontos a márka, a típusszám vagy a méret. Ilyenkor a „/”-jelhez, alulvonáshoz, idézőjelhez, stb. nyúlnál. Viszont arra kérlek, ezt ne tedd!
Ha „/”-jelet teszel a termék nevébe, az URL-ben is legenerálódhat, és megvan rá az esély, hogy a böngésző nem tudja majd értelmezni a webcímet. Ami viszont ennél is valószínűbb, hogy a „/”-jel egyszerűen kimarad az URL-ből.
Mutatok egy példát. Az első egy helytelen, a második egy helyes példa speciális terméknevekre:
- Példa terméknév 300/50 (az URL-je a következő lehet: pelda_termeknev_30050)
- Példa terméknév 300×50 cm (a termék URL-je: pelda_termeknev_300x50_cm)
Végezetül
A webshopépítésben talán az az egyik legnehezebb, hogy párhuzamosan kell gondolkodni a potenciális vásárló fejével, miközben nyomást gyakorol rád az is, hogy a keresőrobotoknak megfelelj. Azt javaslom, hogy elsősorban a vevő figyelméért dolgozz meg, azaz képzeld bele magad az ő helyzetébe, majd az online szokásait figyelembe véve törekedj a minél pontosabb technikai keresőoptimalizálásra. A robotok nem fognak pénzt költeni nálad, ellenben az emberek igen.