Új projektekre a konzultáció és az árajánlatkérés folyamatos, azonban kérlek vedd figyelemben, hogy elfogadott ajánlat esetén a közös munkánkat legkorábban 2024 áprilistól tudom vállalni. Köszönöm a megértésedet!

Termékek elnevezése a webshopban

Hogyan találnak rá a termékemre a weben?

A webshop kategóriák és a kategóriafa kialakítása után beszéljünk a termékekről, és arról, miért kiemelten fontos azok helyes (technikai SEO szempontból is megfelelő) elnevezése.

A termékek neve ne legyen túl hosszú, de lehetőség szerint ne használj egyszavas neveket. Max. 80-100 karakteres terméknevekre törekedj, és kerüld a speciális karaktereket.

A terméknév legyen beszédes, de ne hosszú

Mindig törekedj arra, hogy a név jól körülírja az adott terméket és használj beszédes, max. 80-100 karakteres termékneveket. Ha erre odafigyelsz, csökkentheted a lepattanási arányt, és biztos lehetsz benne, hogy elsősorban olyan érdeklődők érkeznek a webshopodba, akik konkrétan a te árudat, vagy ahhoz nagyon hasonló terméket keresnek.

Hogyan lehet egy terméknév leíró és rövid egyszerre? Ezt a három példát egy hírlevélben olvastam valamikor, és azóta sem sikerült ennél szemléletesebb mintát kitalálnom. Szóval, egy ruházati shopban ilyenek lennének a leíró terméknevek: 

  • mintás v nyakú férfi póló
  • pamut karcsúsított női felső
  • színes csipkés női blúz

Olyan terméknevekben érdemes gondolkodni tehát, amire a legnagyobb valószínűséggel keresnek az emberek.

Speciális esetek speciális karakterek nélkül a webshopban

Mi a helyzet akkor, ha szeretnél paramétereket megjeleníteni a termék nevében? Tipikus eset, ha tartozékokkal kereskedsz, mondjuk kávégép-alkatrészekkel, ahol fontos a márka, a típusszám vagy a méret. Ilyenkor a „/”-jelhez, alulvonáshoz, idézőjelhez, stb. nyúlnál. Viszont arra kérlek, ezt ne tedd!

Ha „/”-jelet teszel a termék nevébe, az URL-ben is legenerálódhat, és megvan rá az esély, hogy a böngésző nem tudja majd értelmezni a webcímet. Ami viszont ennél is valószínűbb, hogy a „/”-jel egyszerűen kimarad az URL-ből.

Mutatok egy példát. Az első egy helytelen, a második egy helyes példa speciális terméknevekre:

  • Példa terméknév 300/50  (az URL-je a következő lehet:  pelda_termeknev_30050)
  • Példa terméknév 300×50 cm (a termék URL-je:  pelda_termeknev_300x50_cm)

Végezetül

A webshopépítésben talán az az egyik legnehezebb, hogy párhuzamosan kell gondolkodni a potenciális vásárló fejével, miközben nyomást gyakorol rád az is, hogy a keresőrobotoknak megfelelj. Azt javaslom, hogy elsősorban a vevő figyelméért dolgozz meg, azaz képzeld bele magad az ő helyzetébe, majd az online szokásait figyelembe véve törekedj a minél pontosabb technikai keresőoptimalizálásra. A robotok nem fognak pénzt költeni nálad, ellenben az emberek igen.