Új projektekre a konzultáció és az árajánlatkérés folyamatos, azonban kérlek vedd figyelemben, hogy elfogadott ajánlat esetén a közös munkánkat legkorábban 2024 áprilistól tudom vállalni. Köszönöm a megértésedet!

Webshop kezdőoldal marketing alapok

3 módszer a kezdőlapon, hogy jó benyomást keltsen a webshopod

Mutatok három nagyon egyszerű módszert, amelyeket akár egyedül is beépíthetsz a webáruházadba, hogy növeld a forgalmat és a bizalmat a termékeid iránt. Nincs szükséged tukmálásra, kéretlen és idegesítő felugró ablakokra. Csak legyen tiszta és világos a kommunikációd a márkádról és kelts jó benyomást rögtön a kezdőlapon.

A weboldalad a legfőbb marketingeszközöd. Ahogy a vállalkozásod halad előre, úgy növekszik a honlapod értéke is.

A lenti három példát egy saját webáruházon keresztül mutatom be, amelynek nemcsak a designját készítettem el, hanem a sablon kódját is én írtam. A webshopot WordPress-motor hajtja és WooCommercen keresztül működik. Ha szeretnéd élőben is megnézni a komponensoldalt, kattints ide!

I. Gondolkodj kiemelt termékekben!

Melyiket tennéd legelőre? A legmagasabbra értékelt, a legkeresettebb, vagy az aktuális kampányban futó termékeket? A döntés attól függ, hogy melyik szolgálja leginkább a márkádat, az üzleti céljaidat.

A „Gyorsan finomat!” webshop* a kiemelt termékeket a vásárlói értékelésük alapján listázza, és mindig csak 4 darab jelenjen meg ebben a szekcióban. A legmagasabb értékelést kapott ételek egyébként egy extra kattintható, TOP10 címkével is el vannak látva, ami segíti a vásárlók keresését az oldalon.

A webshopban mindig jelenjenek meg a kiemelt termékek

Ha jobban megfigyelted a termékeket, biztosan észrevetted, hogy nem csak a TOP10 címkék működnek. Van még „gluténmentes, vegán, csípős”, stb. jelölés is, amelyek ebben a shopban elsősorban a felhasználók figyelmének terelését szolgálják. Ugyanakkor ha itt olyanok szerepelnének, mint „új termék”, vagy „hónap ajánlata”, akkor a címkék máris a marketingcélok szolgálatába állhatnának.

II. Találj ki kedvezményeket, promóciókat!

Lehet az egy bizonyos összegű leértékelés minden hónapban, X összeg feletti ingyenes szállítás, vagy hírlevél feliratkozásért járó kedvezmény. Bármi, ami releváns lehet a márkád szempontjából. A webshop fontos elemei a promóciók és kedvezmények. Ha ügyesen válogatod meg ezeket, visszatérő vásárlókat nyerhetsz.

A kifőzde webshopján is találsz erre példát, mégpedig a hírlevél feliratkozás módszerével. Minden feliratkozó havonta egy alkalommal igénybe veheti az automatikusa megküldött 10%-os kuponkódot, és azt bármekkora összegű rendelésre beválthatja. Ha alkalmaznád ezt az opciót a saját webshopodban, és mellette ráadásul értékes, hasznos levelekkel tudod bombázni a feliratkozóidat, garantáltan többen fognak visszatérni az áruházba és jó szívvel tovább ajánlanak majd!

A webshop fontos eleme promóciók és kedvezmények

Annyi promóciót vállalj be egyszerre, amennyit elbírsz te is. Az időszakos kedvezményeket mondjuk pikk-pakk be lehet állítani, még a lejárati időre sem kell külön figyelned, de azért jó, ha a fókusz elsősorban a vásárlóid kiszolgálásán és elégedettségén van, nem csak a következő marketingüzeneted kidolgozásán!

III. Emeld ki a plusz/drágább szolgáltatásaidat!

Ha nemcsak készleten lévő kézműves termékeket árulsz, hanem egyedi megrendeléseket is teljesítesz, már a kezdőlapon tudasd ezt az érdeklődőkkel! Ugyanennél a példánál maradva: ha van egy workshopod is, esetleg egy gyorstalpalód otthon elkészíthető kézműves termékekre, azokat se felejtsd le!

Mivel ilyesmi nincs a kifőzde oldalán, egy áthidaló megoldást mutatok. A „Gyorsan finomat!” weboldalán regisztrált fiókot is létre lehet hozni, amivel akár 1 perc alatt le lehet adni a vacsorarendelést. A regisztráció természetesen nem jár plusz költséggel a vásárló felé, ugyanakkor mégis egy olyan ráadás a honlapon, amellyel a környékbeli konkurensek nem (feltétlenül) rendelkeznek.

A webshop megkülönböztetése a versenytársaktól nagyon fontos

A regisztrációt lehetne jutalmazni is, pl. levásárolható hűségpontokkal. A hűségprogram jó kis ösztönző erő, főleg, ha rábízod a vevőre, mikor és mennyi összegyűjtött hűségpontot válthat be a végösszegből. Ha ilyesmiben gondolkodnál, akkor ügyelj a kizárásokra: vagy csak bizonyos összeghatár felett legyen beváltható a hűségpont, vagy csak a rendelt termékre legyen érvényes. Ne ess abba a hibába, hogy ingyen kell kiszállítanod egy hűségpontokért adott hamburgert!

Ajánlom figyelmedbe…

A fentiek mindössze csak néhány példa arra, hogyan növelheted az eladásaidat a webáruházadban, de számos egyéb alapszintű marketingeszköz létezik még a jobb elérések érdekében. Ha érdekel, milyen egyéb tartalmakkal javíthatnád tovább a webshopod, dobj nekem egy üzit itt, a felugró Facebook-chaten!

  • Nincs webshopod, de jól jönne egy lista a honlapod hibáinak ellenőrzéséhez? Akkor olvasd el ezt a cikket.
  • Egyelőre csak fontolgatod, hogy a vállalkozásodat felköltözted a webre? Akkor ezt az összefoglalót ajánlom, hogy ne érjen csalódás és időre kész legyen a honlapod!
  • Miért mondom, hogy a céges Facebook-oldal nem lehet alternatívája a saját weboldaladnak? Erről pedig itt írtam részletesebben.

*a webshop csak bemutatóként szolgál, nincs mögötte valódi vállalkozás! A keresőrobotok előtt letiltottam.