A webdesign fontos, mert weboldal nélkül nincs eladás sem

Weboldal nélkül nincs üzlet? 3 jel, hogy te is felkészültél a nagy lépésre!

A weboldal és a webdesign sokkal több egy digitális kirakatnál. A szemléletváltás akkor történik meg, attól kezdve kezdesz más szemmel nézni a weboldaladra, amikor megjönnek az első értesítések a mobilodra egy új vásárlásról, ajánlatkérésről vagy időpontfoglalásról, miközben „nem is dolgozol”, hanem mondjuk egy cukrászdában ülsz a barátaiddal szombaton, vagy a családoddal hosszúhétvégézel egy wellnessben.

Nincs is jobb, mint az az érzés, ami az üzenetek átgörgetésekor elfog – főleg egy meghajtott kampány után. Volt értelme az átdolgozott éjszakáknak!

Ám amíg tényleg csak kirakatként gondolsz a honlapodra, és nem az értékesítési folyamatod részének tekinted, piszokul sokat kell várnod az első telefonpittyegésre.

Működhet egy vállalkozás weboldal nélkül?

Persze, habár nem mindegy, hogy milyen vállalkozást vezetsz. Hazabeszélek: webdesigner szolgáltatást működő weboldal nélkül értékesíteni elég necces. Good luck annak, aki megpróbálja.

A pékségnek, a sarki kisboltnak, a falu egyetlen fodrászának nem biztos, hogy szüksége van online jelenlétre. Illetve valamennyire mégis, hiszen legtöbb esetben ők is működtetnek legalább egy Facebook-oldalt vagy -csoportot, ahol az ünnepi zárvatartást ki tudják írni, de ennél többre tényleg nincsen igényük. Ők azok, akik teljes joggal teszik fel a kérdést: szükségem van nekem honlapra?

Viszont ha te leszel a falu második fodrásza, úgy már egészen más a helyzet. Új szereplőként bukkansz fel, aki természetesen azt szeretné, ha a híre minél gyorsabban bejárná a környéket. Terjeszteni akarod, hogy tök más színvonalon fogsz működni, mint „falusi fodrász 1.0”. Ehhez pedig LÁTHATÓNAK, ELÉRHETŐNEK és SZIMPATIKUSNAK kell lenned.

Egy weboldallal mindhárom feltételnek egyszerre eleget tehetsz.

3 jel, hogy ideje befektetni egy weboldalba

Nem arról akarlak meggyőzni, hogy gyere hozzám és én majd jól megcsinálom neked a tökéletes webdesignt a weboldalon. A belépés az online értékesítésbe megoldható akár egy egyszerű WordPress-témával is, nem kell azonnal százezreket elköltened egy tervezőnél és/vagy fejlesztőnél.

A következő három helyzetet viszont mindenképpen gondold át alaposan. Emésztgesd!

1. Ha a versenytársadnak van webhelye

Ha a versenytársának van üzleti weboldala, neked viszont nincs, akkor pénzt veszítesz. Ez ennyire egyszerű. Egy weboldal elérhetőbbé teszi a vállalkozást és akár 0-24 szállítja a vásárlókat, érdeklődőket. Persze az eredményességhez kell az átgondolt webes stratégia (marketinggel, célközönség meghatározással, webdesignnal, stb.), viszont az van lépéselőnyben, akinek már van honlapja. Ezt ne felejtsd el!

2. Ha már legalább egy éve vállalkozol

Ez egy jó vízválasztó lehet, mert ilyenkorra már látod, hogy melyik termékedre vagy szolgáltatásodra van igény, illetve kikkel és milyen módszerek, gyakorlatok mentén szeretsz dolgozni. Itt az ideje az online márkaidentitás kialakításának! Nyerd el az álomügyfelek szimpátiáját, és fektesd le hozzá az alapokat, amelyek kiemelnek a versenytársaid közül.

3. Ha téged is keresnének, de nem találnak

Hasonló lesz az első ponthoz, ám mégsem egészen ugyanaz. Egy weboldallal ugyanis nem elég csak elérhetőnek és szimpatikusnak lenni, azt láthatóvá is kell tenni. Még mindig a Google a vezető keresőóriás, Magyarországon kiváltképpen: itthon a keresések több mint 90%-át innen indítják. Igen, jó eséllyel a potenciális ügyfeleid, vevőid is. Itt az idő gyorsan regisztrálnod a Google Cégem-be, ha még nem tetted.

Végezetül hoztam pár érdekes cikket, amelyek a témába vágnak:

  • Te egy átlagos vállalkozó vagy? Itt a lehetőség, hogy az élre törj a vállalkozásod honlapjával!
  • Egyetlen rosszabb dolgot tudok elképzelni vállalkozóként annál, ha éppen nincs ügyfél, és az a rossz ügyfél… De te szerezd meg a weboldaladdal a tökéletes ügyfeleket!
  • Most őszintén, mikor mérted fel utoljára a weboldalad teljesítményét? Ajajj! Na de itt egy checklista, amivel egyedül is boldogulni fogsz!